Troilos a Kressida patrí medzi takzvané problémové hry. Na jednej strane je fraškovitá, komická aj satirická no zároveň je tragická. Vzpiera sa teda akémukoľvek pokusu o konvenčnú klasifikáciu. No nakoniec bolo zaradená medzi komédie. Pre inscenátorov tento text prináša niekoľko náročných výziev, medzi nimi je to časté striedanie náročných prostredí.
V tomto projekte sme zastrešili pozície scénografa a kostymérky.
Pri tvorbe scénografického riešenia sa pre Matúša stala hlavnou témou scénického návrhu hmota versus prázdno. Obliehaní obklopení hradbami vs. obliehatelia. V prológu Shakespeare vymenoval šesť trójskych brán ako jediné vstupy do mesta. Šesť vstupných brán Matúša inšpirovalo k vytvoreniu šiestich pohyblivých stien. Hradby Tróje teda tvoria steny, ktoré postupne podliehajú skaze, pretože vojnový konflikt prináša iba jedno posolstvo – postupnú degradáciu spoločnosti ako aj stratu ľudskej tváre.
Dominika sa pri tvorbe kostýmov inšpirovala tým ako samotný W. Shakespeare vojnu nazýva „fashionable“ a jeho poznámkou, že vojna je módna alebo „vojna sa nosí“. Aj my sme svedkami toho, že téma vojny preniká a zasahuje do sveta módy. V New Yorku na fashion weeku môžeme spozorovať odevy inšpirované vojenskou tematikou rovnako ako v uliciach Bratislavy alebo Trnavy. Bolo to aktuálna situácia vo svete, ktorá sa stala impulzom pri navrhovaní kostýmov čo sa odrazilo v rozmanitosti odevných prvkov. Kedy herci ako súčasť kostýmu nosia taktické vesty, chrániče, kukly, roláky, rukavice atd. No taktiež sa v kostýmovom riešení objavujú prvky ako sieťkované tričká, spustené traky, harnessy alebo pončá, ktoré sú viac módnou záležitosťou.